Facebook  Twitter  Instagram

Kami "Stray" Fish

Assalamualaikum semua. Harap korang baik-baik aja dan juga dah selesaikan semua yang patut. Hari ni, Abang Zaki keluar pergi memancing ikan di tasik kecik. Sebelum ni kami ada memelihara seekor ikan puyu. Banyak faedah memelihara ikan puyu, tapi bukan itu yang Zaki nak cerita. Hehe



Tadaaa hasil tangkapan Abang Zaki siang tadi. Ikan sepat dan ikan tilapia, says my dad. Semua ni baik je dengan satu sama lain. Ikan puyu yang asal tu pun elok je bercampur dengan mereka.

Tenang je rasa tengok ikan-ikan ni berenang. Ini antara hobi Zaki dengan Abang Zaki. Sebelum ni kami memelihara rabbit. Tapi disebabkan rabbit ni leceh sikit penjagaannya, kami decide pelihara ikan pulak. Hehe. 

Korang pulak apa hobi korang? Share la dengan Zaki. Nak jugak tahu korang punya hobi. (Actually Zaki suka kucing, tapi ayah tak benarkan T.T)