Facebook  Twitter  Instagram

Segmen Ben Ashaari : Aku , seorang BLOGGER !

Assalamualaikum dan selamat pagi semuanya..termasuklah fans-fans Zaki yang tak lupa mengomen dan memview(perghh ayat, entah betul ke tak).. ok hari  ni ada segmen lagi dari bang +Ben Ashaari di mana ini adalah segmen kedua yang aku join semenjak mengenali beliau di Facebook dan bergiat aktif di blog ni. Haaa apa tunggu lagi..

BEN ASHAARI
[Sila Click Gambar Untuk Menyertai Segmen Ini]

Ok sebelum memulakan segmen ni, aku sekali lagi ucapkan terima kasih kepada bang +Ben Ashaari yang telah menjadi idola aku untuk berblogging(cewahh idola konon, hahaha). Tanpa beliau, mungkin aku tak berada disini dan juga bergelar seorang blogger walaupun hanya blogger yang masih di paras "beginner".

- Terangkan secara ringkas peranan anda sebagai seorang blogger kepada orang sekeliling anda , masyarakat dan negara .. Apakah isu yang ingin tekankan terutama sekarang ini !

 - Jika anda mampu dapat pendapatan dari blog sehingga ribuan ringgit , apakah anda akan berhenti bekerja dan menjadi blogger sepenuh masa. Apakah bisnis yang akan anda lakukan sebagai Backup Plan masa depan ?

- Ceritakan sedikit mengenai harapan anda sebagai seorang blogger terhadap dunia blog ini ?

Peranan aku sebagai blogger untuk orang-orang sekeliling, masyarakat dan negara? Hmmm aku rasa takda benda lain yang boleh aku lakukan selain menyebarkan sesuatu yang bermanfaat melalui penulisanku di dunia blogging ni. Isu yang ingin aku tekankan sekarang ni adalah, JANGAN PANDANG BLOGGER DENGAN SEBELAH MATA! Tiada yang mustahil ok..Cuma, HENDAK SERIBU DAYA, TAK HENDAK SERIBU DALIH.

Jika aku mampu memperoleh pendapatan yang agak lumayan dari hasil blogging ni, aku akan fikirkan dululah. Sebab setiap yang kita lakukan pasti akan ada kesan samada jangka masa pendek atau panjang, itu terpulang. Kalau dah income hasil blogging static dari hari ke hari, backup plan aku mungkin akan berhenti kerja, dan akan memulakan impian dan minat aku terhadap dunia culinary dan pastry! Teringin nak buka kedai pastry sendiri. Dan memasak memang menjadi minat aku sejak dari dulu lagi.

Harapan aku sebagai blogger terhadap dunia blog ni takda banyaklah. Aku cuma berharap kita sama-sama berjaya, tiada dusta, hasad dengki sesama blogger. Ada yang tak berkenan dihati, tegur baik-baik, janganlah main sindiri menyindir, TAK ELOK UNTUK KESIHATAN! Haha.. Juga peringatan, dah SUCCESS nanti, jangalah lupa pada yang satu, ALLAH S.W.T dan jangan lupakan orang-orang disekeliling anda dan juga rakan-rakan blogger yang lain. Tanpa mereka semua, kita tak akan mungkin berada disini bersatu sebagai BLOGGER.

Hahaha rasanya dah cukup syarat-syarat ni.. Jawapan entah betul entah tidak. Jomlah kawan-kawan, join segmen ni cepat-cepat sebelum penyertaan ditutup! Tarikh tutup ? 12/9/2014 , jam 6  !

41 comments:

  1. singgah sini..soalan mencabar harini.ahaks..blur gak nak jawab ape..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang mencabar minda..dahla bangun awal2 pagi semata-mata nak join..otak pun tak berfungsi dengan sepenuhnya..haha

      Delete
  2. Qaseh dah bukak dua2 belah mata ni awakkkk :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..bagus tu tandanya mata masih berfungsk dengan baik..selamat bersegmen!

      Delete
  3. Hmm ... boleh ikut jejak langkah blogger SENSASI2020 ni .. sanggup berhijrah dari Kelantan anak beranak naik bas ke KL ... kejar impian nak buka bakery sendiri ... dan blog jadikan asas untuk naikkan nama ...

    www.hasrulhassan.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya'Allah..kita tunggu dan lihat macam mana nanti. Hehe

      Delete
  4. Semoga kita sama-sama jadi blogger yang awk harapkan tu =)

    http://dismybelog.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya'Allah.. Ameen Ya Rabbal.. Selamat bersegmen Fiza.

      Delete
  5. Wah boleh geng dengan tiffin biru.. culinary n pastry.. niche yang jarang2 orang buat. Bukak satu specific blog untuk niche tu dan ushakan supaya ianya jadi satu sumber income yg stabil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa tentang tu..sy memang minat..selalu belek-belek jugak blog pak mat.. Tak ramai yang meminati culinary & pastry ni.. Hehe

      Delete
  6. Salam kenal... panjang betul jwpan zaki...seronok singgah bace sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan dari Zaki juga. Haha soalan pun dah macam soalan karangan..sel-sel otak tengah berhubung tu yang jadi panjang jawapannya.. Btw, terima kasih sudi singgah dan membaca coretan diriku. Eh eh

      Delete
  7. Moga apa yang dirancang bakal menjadi nyata. Moga berjaya dalam berblog dan berbisnes. Zumal singgah dari segmen yang sama ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen! Sama-sama kita berjaya, biar masa yang menentukan dan usaha perlu ada. Hehe

      Delete
  8. Assalamualaikum Zack.. Salam kenal! ^_^
    Datang melawat dari segmen sama.. Wah! Kagum sangat dengan orang lelaki yang minat memasak.. Semoga cita2 untuk ada kedai pastry tercapai.. Amin.. Done follow! Jemput singgah ke blog saya juga.. ^_~
    SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Rosmiza.. Salam perkenalan dari Zack juga.. Terima kasih sudi singgah di blog saya.. Nowadays lebih banyak chef lelaki berbanding wanita..heeeee.. Ameen..

      Delete
  9. Salam kenal.. datang dari segmen yang sama .... jemput singgah blog eyza..

    http://eyzamiel.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Salam perkenalan Eyza.. Terima kasih sudi singgah..

    ReplyDelete
  11. Salam perkenalan ...datang dari segmen Ben Ashaari...semoga terus sukses...jom singgah blog saya..

    ;)

    ReplyDelete
  12. Gud Luck ;)
    Dah Join blog nie ;)
    Salam Kenal ;)
    Saya Newbie, dtg dr segmen sama Ben Ashaari ;)
    Jemput singgah Blog saya yer ..

    http://www.misihamil.com

    tq ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good luck to you too..salam perkenalan juga..saya pun newbie.. Hehe..akan follow balik

      Delete
  13. Salam perkenalan saudara Zaki. Sangat kreatif your blog design. Bolehlah ajar Nisa pulak lepas nie kan. Anyway, gudluck utk semua yg ingin dicitakan. Jemput blog walking ke blog Nisa jugak yer ;)
    http://powerofmotivationblog.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalanan juga Nisa. Blog design yang biasa saja. Good luck juga untuk Nisa.

      Delete
  14. Salam. Woe culinary. Ai like.
    Jom doa sama-sama moga nit kita dipermudahkan.

    http://olahbersama.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Yeerr saya minat culinary.. Hehe.. Ameen..moga impian kita tercapai..

      Delete
  15. Assalam,
    salam perkanalan...
    Kita ada persamaan laaaaaaa
    Moga tercapai & sukses..
    jemput singgah & join blog saya yer ;
    http://aryshafayyadh.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam..salam perkenalan juga.. Wah ada persamaan..hehe.. Same goes to you. Moga impian kita sama-sama tercapai..

      Delete
  16. Haii.. cakkk..
    wah.. minat cullinary ek.. suka gakk..
    done follow sini no. 57..
    jom follow me back.. leh kita saling kunjung-mengungjung pasni kan..
    salam kenalan yea.. =)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    kalau minat kucen meh le follow sini jugak..
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    mekasih.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiiiiii!! Yup saya minat culinary.. Hehe.. Terima kasih.. Akan difollow balik..salam perkenalan juga dari saya..

      Delete
  17. assalamualaikum..
    #58
    sokong2! NAK SERIBU DAYA ,TAK NAK SERIBU DALIH.
    kalau nak, kita kena buat dengan usaha

    http://fatihahfazlin333.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Maaf lambat balas..baru balik dr kg..non stop driving..pergi dan balik..haha.. Kan..kalau betul nak sesuatu tu kita kena usaha..terima kasih.. Akan difollow balik..

      Delete
  18. Salam perkenalan. Wah ada lagu latar gitu. Kak Azie doakan Zack berjaya buka kedai pastry suatu hari nanti. Amin.

    http://azyyatiliah.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan juga Kak Azie..hehe best lagu tu.. Terima kasih.. Zack pun doakan apa2 hajat dan impian Kak Azie agar tercapai..ameen..

      Delete
  19. Sala Ukhuwah Fillah ... All The Best Zaki
    http://akifimtiyaz3.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ukhuwah fillah juga sis.. All the best to you too.

      Delete
  20. Ros singgah sini dari segmen yang sama :)
    http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  21. Salam perkenalan Zack..
    Cita-cita yang sungguh menarik n bagus..semoga berjaya dengan bidang pastri yang ada minati!

    Join la masterchef...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan juga Nad. Memang minat dari dulu lagi.. Hah masterchef?? Belum sampai tahap tu kot. Hehe

      Delete

Dah baca, feel free to comment !