Facebook  Twitter  Instagram

Dengki!

Assalamualaikum korang.. Betul kata orang kan, dalam gembira pasti ada duka.. Dalam masa yang sama, hati pun sakit jugak dengan seseorang ni. Kenapa ek orang pendengki ni wujud?? Macam tak suka kesenangan dan pencapaian orang lain melebihi/menandingi mereka..

Ingatkan berkongsi kegembiraan abang aku dapat interview govt ni buat "dia" gembira, sebaliknya dia pertikaikan pulak hal yang tak sepatutnya dipertikaikan.. Yelah tau lah adik "dia" Cikgu English yang dah berpangkat gred 41.. Gaji besar..

Kitorang ni belum dapat pun kerja, baru je dapat panggilan interview dah ada orang tak suka..sedara mara sendiri pulak tu!! Kitorang sedar, aku atau abang aku ni hanyalah kuli biasa..tapi at least tumpang gembira lah kan.. Adoii kecewa dengan orang macam ni..kalau dah dengki tu, dengki jugak lah kan..

Meh la korang..rasa nak curahan hati kat blog aku ni, dipersilakan..haha..tolonglah hiburkan hati aku yang tengah tersakiti ni..eh eh.. Chow!

2 comments:

  1. It's ok. Ada orang lain yg akan tumpang gembira :) biasalah kdg2 penyakit hati ni bukan kira kawan/sedara.

    ReplyDelete

Dah baca, feel free to comment !