Facebook  Twitter  Instagram

Lajukan Internet Dengan Modem Booster

Assalamualaikum dan selamat pgi. Jeng jeng jeng! Hari ini sekali lagi pemilik-pemilik stesen pam minyak mengaut keuntungan yang banyak disebabkan harga minyak petrol naik lagi! Tapi bukanlah itu yang saya nak kongsikan disini. Adakah anda pengguna Broadband P1? Maxis? Celcom? Digi? Atau yang sewaktu dengannya? Kelajuan internet yang "slow" sering memeningkan kepala? Jika ya, saya nak kongsikan cara-cara melajukan internet anda dengan Modem Booster 8.


Tetapi sebelum itu, anda haruslah terlebih dahulu memuat turun software Modem Booster 8 di SINI. Install Modem Booster yang telah anda download tadi dan "open". Klik start. Speed test dan latency akan dilakukan. Selepas itu, Modem Booster akan meminta anda untuk melakukan autotuning. Klik YES dan tekan BOOST. Restart modem anda sekiranya diminta berbuat demikian. 

Boleh tinggalkan feedback anda sekiranya tutorial ini berjaya atau jika anda ingin tutorial yang lain, bolehlah rekues kepada saya di ruangan komen, insya'Allah saya akan usahakan tutorial yang anda rekues.

*Tutorial ini hanya untuk user Win 7 dan Vista*


No comments:

Post a Comment

Dah baca, feel free to comment !