Facebook  Twitter  Instagram

October 10 Days Challenge - Day 10

Day 10 - 10 Facts About You

Assalamualaikum semua. Hmm agak lambat post last entri untuk challenge ni. Hari ni agak busy sikit sebab kena driving balik kampung. Nasib lah dekat tak jauh sangat.


Anyway, since this is the last entry for this challenge, I'll answer nicely and clean. Ok, tak banyak sangat pun facts tentang aku. Wait! Banyak ke sikit? o.O

The first fact about me, aku suka berkawan. Kalau boleh, aku nak berkawan dengan seberapa banyak yang mungkin. Biar banyak kawan jangan banyak musuh. Tak gitu?

Secondly, aku ni suka memasak. (ok ini pun fact kan?). Bagi aku tak ramai lelaki di luar sana yang suka pergi ke dapur dan memasak. Memasak dalam erti kata aku adalah memasak untuk dijamah oleh orang lain. Don't tell me, "aku pun terer! Goreng telor, masak mee, masak nugget & etc". No itu bukan! (oops tertukar laluan)

Third, aku ni animal lover, especially kucing meow meow! Andui ba tu miming bikin gerigitan seja! Grrr. Yang tak bestnya, my dad didn't allow me to keep one. Sobs sobs T.T

Forth, aku pemalu! Ha read my lips, PEMALU! Tapi malu bukan sebarang malu, dah lama-lama, hilanglah kemaluan. (ehh).

Fifth, kawan-kawan masa aku kecik dulu adalah semua perempuan! Ha kauu, ladies semuanya. Iolss nyaris nak jadi auww. But luckily I'm not. Yelah banyak orang kata, budak lelaki yang kawan dengan perempuan akan jadi lembut, No! No! .

Sixth, aku ni nampak pendiam, tapi jangan dijolok sarang tebuan. Hehehe! Aku ni jenis tak banyak cakap tapi once aku marah, ambik kau berdas-das aku tembak. Pot pet pot pet. So , don't try this at home kids.

Seventh, aku ni pengemas (apa perkataan yang betul?). Aku tak suka tengok benda bersepah dalam rumah. Kalau rumah orang, ada aku kisah? Tapi memang betul, pantang mata aku ni tengok "a mess". Mau nya kena ceramah free kang. Berani cuba lah. Hik hik

Eighth, aku takut dengan binatang yang bersaiz kecik dan banyak kaki macam spider, especially spider kaki panjang tu. Brrr, menaip ni pun aku dah dapat bayangkan kegerunan dan ketakutan aku nak hadap binatang ni. Actually bukan takut, macam fobia dan geli gitu.

Then, aku ni seorang yang "homie". Most of the time aku habiskan di rumah. Keluar tu ada, tu pun kalau kawan ajak keluar makan ke minum ke. Nak jalan ke shopping mall lepak-lepak memang aku tak reti.

Lastly, the fact about me is that, I'm fat. Ye aku gemuk. Itulah kenyataannya. Dan the facts jugak, orang gemuk tak banyak kawan. Selalu dipulau, dipandang hina, dicaci maki, dikutuk, segala macam di lah. But, I still have lots lots of friends yang menerima diriku seadanya. Hihi.

Those are the facts about me. Korang pulak macam mana? Maka berakhir 10 hari challenge ni. Hehe. Tepuk sikit. Claps claps.

No comments:

Post a Comment

Dah baca, feel free to comment !